torstai 8. elokuuta 2013

Ihana rankka salitreeni!

Eilen oli ihana päivä. Illan luennot peruttiin opettajan sairastumisen vuoksi. Onneksi pyöräilen töihin aina urheiluvaatteissa niin saa tälläisen yllättävän salille liikenevän ajan käytettyä hyödyksi vaikkei varsinaisesti varustaudu treenaamaan. Vedin FitFarmin Superdieetin loistavan reisi-pepputreenin, jossa viimeistään viimeisen kierroksen kyykkyhypyissä reidet huutaa armoa!! Armoa ei annettu, vaan täpöllä vedin loppuun asti!

Tänään oli vielä ihanampi päivä. Suunniteltu salitreeni murun kanssa suoraan töiden jälkeen. Vedin laturia naamaan puoli tuntia ennen treeniä ja sitten salille! Virtaa riitti kuin pienessä pitäjässä! Aloitin 10 minuutin lämmittelyllä juoksumatolla. En pysty suoraan juoksemaan täysillä koko kymmentä minuuttia, joten teen niin, että joka minuutin jälkeen lisään 0,5 km/h lisää vauhtia. Kävelin lämmittelyksi pari minuuttia, jonka jälkeen aloitin juoksemisen 9km/h vauhdilla. 7 minuuttia juoksin yhteensä viimeisen minuutin vauhdin ollessa 12 km/h. Huippulämppäri!

Salilla kulki treenit loistavasti. Lisäsin painoja monessa liikkeessä. En viitsi ohjelmaa tarkemmin paljastaa (koska on  FitFarmin ohjelma), mutta ideana on vetää jättiläissarjoja, eli vedetään kaikkia liikkeitä 20 toistoa kerran putkeen ilman taukoja ja yhteensä vedetään kolme sarjaa. Sarjojen välissä tehdään jotain sykettä nostavaa. Koska salimme on tosi iso ja juoksumatoille liian pitkä matka (tulisi liikaa taukoa) vedämme 50 toistoa haaraperushyppyjä sarjojen välissä. Kyllä sen sykkeen saa silläkin nousemaan!

Painot nousi ainakin alataljassa (oon AINA, siis koko elämäni vetänyt 30 kg:lla, nyt 35 kg:lla 20 toistoa!!) sekä pystysoudut ja -punnerrukset vedin  8 kg painoilla (7 kg painot oli varattuina, niin ajattelin, että mielummin lisään painoja kuin lasken! Menihän ne kasillakin ;) ). Mä olin niin tyytyväinen itteeni!! Tavoitteena on nyt saada selkälihakset erottumaan ja käsivarret kuntoon. Mahan pieneneminen ei oo tavoitteena, koska se tuntuu niin toivottomalta. Uskon, että se seuraa perässä, jos on seuratakseen! Pitää vaan muistaa tuo alla olevan kuvan sanoma :)

Kuva ei ole minusta, valitettavasti.
Kaapattu Pinterestistä.
Lisäksi muutin yhden pakaraliikkeen tehokkaammaksi, tangon kanssa tehtäväksi kyykyksi. Ajattelin kunnolla panostaa pepun muokkaukseen ja milläs muulla se paremmin kiinteytyy :D Vedin alkuun 100 kg painoilla jalkaprässiä ja heti perään 40 kg:lla kyykkyjä. Jos ei tekisi kyykkyjä heti jalkaprässin perään, voisin koittaa lisätä painoja, mutta ehkä sitten ensi kerralla :)

Oon aiemmassakin postauksessa laittanut alla olevan kuvan, mutta tuota tekstiä ajattelin tänään salilla. Pitää aina tehdä treeni täysillä, nostaa rohkeasti painoja ja haastaa itsensä. Omia rajoja ja kehitystä ei tiedä jos ei koskaan yritä ylittää itteensä! Mä ainakin haluan muuttaa mun vartaloa tiukemmaksi, joten pakkohan treeneistä ja ittestään on ottaa kaikki mehut irti!

Pinterestistä napattua totuutta.

En muistanut ollenkaan, että olin aamulla sanonut, että vedetään salilla vain  2 kierrosta. Siihen menee lämppäreineen tunti, kolmella kierroksella tunti kakskyt Mä meinasin ihan iloisena alkaa vetää kolmatta kierrosta kunnes muru sanoi, että eikö meidän pitänyt lopettaa tähän. Mä olin ihan, että WHAT!!?? Nyt just kun on niin mahtava fiilis kun treeni  tuntuu menevän perseeseen! :D Olisin vielä kerran halunnu vetää mun jalkaprässi + kyykky -yhdistelmän! Mutta luvattu mikä luvattu, treenit loppui siihen.
 
Hiki virtasi ja olo oli mahtava. En oo ennen hikoillut kauheasti, mutta nykyään valun hikeä kuin pieni sika. Voi olla, että salilla on vaan niin kostea ilma, että johtuu siitä. Mutta pääasia on, että hikoaa! Ennen oon inhonnut hien tuntua iholla, mutta nyt mä oon alkanut nauttimaan siitä. Kuinka hienolta näyttääkään kun hiki valuu iholla! Tietää, että treenin tehot on kohdillaan! Hiki on hyvästä, ei pahasta!


Semmoosta tällä kertaa. Mä niin rakastan noita Pinterestin motivaatiokuvia. Mä voisin tuijotella niitä ja noita kauniita naisia päivät pitkät! :D Päätin kuitenkin, että pitäis varmaan alkaa kuitenkin ittestänikin ottaa treenikuvia tänne lukijoiden iloksi! :D :D Pitää valita joku hiljainen lauantai-illan treenihetki, jolloin itteään kehtaa salilla alkaa kuvaileen. Sellainen posettaminen ei oo oikein mun juttu, kamerat ei rakasta mua! Mutta kyllä niitä kuvia alkaa varmasti ilmestyä tänne jossain vaiheessa...  Oon ajatellut myös ottaa ittestäni "ennen" -kuvat ja näyttää teille miltä mä oikeasti näytän, nimittäin normivaatteissa saatan näyttää jopa hoikalta joskus! Mahamakkarat kun saa kätevästi piiloon korkeavyötäröisten housujen alle :)

Niin, mutta ongelma on se, että en tiedä tuleeko niitä "jälkeen"-kuvia ikinä! Ennen-kuvat jäänee ikuisiksi ajoiksi nykyisyyteen.




Menkää tekin salille, tyypit!

- Tiina -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti