maanantai 2. syyskuuta 2013

Vähän mä oon hyvä!

Mä niin aion hehkuttaa mun tämän päiväistä juoksusuoritusta. Jos et kestä toisten omakehuja, älä lue tätä :)
 
Töiden jälkeen tuntui siltä, että onko mun pakko lähteä juoksemaan. Posti toi Hyvinvoinnin tavaratalosta mielenkiintoisen kirjan vatsan hyvinvoinnista (kirjasta tulossa postausta joskus) ja olis tehnyt mieli jäädä lukemaan sitä sohvalle. Ajattelin kuitenkin, että mun on pakko mennä tänään juoksemaan vaikka mikä olis. Lauantaina on sitten se koitos, eli Vaasa Maratonin varttimaraton 10,55 km juoksu. Tuonhan juoksumäärän olen jo pari kertaa ylittänyt, mutta nyt oli sellainen fiilis, että jaksaakohan tuota nyt... Viikonlopun lepäilyn ja mässäilyn jälkeen tuntui, että onkohan mun kunto romahtanut täysin :D
 
No ei se sitten ollu.


Oh yes, I did!
Kuva Pinterest.
 
Lähdin taas vakkari reittiä juoksemaan. 4 km kohdalla päätin, että kun tulee kohta missä Vaasa Maratonilla kääntyy sellaiselle koukkaukselle, mitä en ole vielä juossut, niin menen sinne. Sitten tein niin. Kivaa vaihtelua reittiin ja matkaa tuli lisää kuin huomaamatta. Reitti meni ohi monitoimiviheriöiden jossa junnut oli pelaamassa jalkapalloa, ohi urheilukentän, mistä ensi lauantaina startataan, alikulusta Tenniscenterin ohi ja meren rantaan. Ah kuinka hyvältä about 7-8 km asfaltilla juoksun jälkeen hiekkatie tuntui jalkojen alla. Spotify soitti hyvää tsemppausmusaa ja tuntui, että juoksu sujuu paremmin kuin koskaan.
 
Vasta 10 km kohdalla pysähdyin ensimmäisen kerran juomaan ja poimin muutaman tyrnimarjan suuhuni energiaa antamaan. Päätin, että kun jaksoin tähän asti juomatta niin nyt desin veden juonnin jälkeen jaksan koukata vielä vähän pidemmältä. Koukkasin siis vielä lähiteollisuusalueen kautta kotikadulle. Vau! Ajattelin, että noiden parin ylimääräisen koukkauksen ansiosta 13 km pitäis tulla täyteen, ehkä jopa enemmän... Jaloissa alkoi sen verran tuntua, että pidempään en olisi enää pystynyt juoksemaan.

Näinpä. Mä oon niin voittanut itseni.
Kuva Pinterest.
 
Spotifysta alkoi sopivasti viimeisten kymmenien metrien aikana soimaan Cheekin Kyyneleet, josta saan aina kauheasti virtaa juoksuun. Lopulta kurvasin kotipihaan ja pysäytin SportsTrackerin. 12,56 km tuli täyteen, eli ylitin jälleen edellisen ennätyksen. Hmm. 600 metrillä? En kyllä usko. Omasta mielestäni koukkauksista olis pitänyt tulla 2-3 km enemmän? Noh, yritän kuitenkin uskoa SportsTrackeria, koska se on nyt ainut mittari mikä mulla on käytössä. Ehkä se sit on niin. Melkein petyin. (Lisäys/korjaus: Suihkussa osasin laskea tuon lisäyksen oikein, eli 12,56 km - 10,97 km on kylläkin 1,6 km eikä 600m! :D Kuinkahan mä osaan perjantaina talousmatikan tentissä integraaleja ja determinantteja, kun nyt en osannut tuota vähennyslaskua! :D )
 

No enkä pettynyt! Siis mä juoksin 1 h 26 minuttia ja average speed oli 8,78 km/h (mikä on myös parempi kuin mulla keskimäärin) ja kaloreitakin paloi 786 kcal!! Siis mä juoksin kaksitoista ja puoli kilsaa. Hyvä mä!!!

Nyt suihkuun ja magnesiumia ottamaan, josko jalat tokenis huomiseen :) Ehkä mä lauantaina selviän varttimaratonistakin :)

- Tiina -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti