maanantai 30. syyskuuta 2013

Alkuinnostusta ja -kauhua Litestä

FitFarmin Lite alkoi virallisesti tänään. Valitsin tuolla ohjelmakseni InShapen, jossa on tarkoitus muokata kroppaa lihasmassaa kasvattamalla. Lihaskuntotreenejä tehdään viikossa 4 kpl ja päälle aerobista jos on laihdutettavaa tai ruokavaliolla tulee lisää. Se on nimittäin mahdollista, sillä syödä saa ja pitää paljon! Lihas ei kasva jos mennään miinuskaloreilla.

Aamupalat on hurjia! Tosin jos on aamuaerobinen takana, niin mun kroppa ainakin huutaa saada energiaa ja äkkiä. Viikonloppuna testailin tuota aamupalaa tyhjään vatsaan tehtyjen aamuaerobisten päälle ja mun mahaan se melkein kilon setti uppos aika helposti! :D Toista on näin arkisin aikaisina työaamuina, miten seiskan aikaan aamulla uppoaa tuollainen määrä ruokaa! Huhhuh! 

Tänä aamuna tein salitreenin heti aamusta ja aamupala oli otettava mukaan töihin päästyä ensimmäisenä. Mitä tein? Vaihdoin aamupalan raejuuston maitorahkaan ja heitin kaikki tehosekoittimeen ja smoothien shakerissa mukaan. Vettä vain lisäksi mukaan, että tuli tarpeeksi löysää juotavaksi. Hyvin toimi! Aion kuitenkin aina kuin mahdollista syödä tuon aamupalan niin kuin on neuvottu. Mutta otan itselleni vapauden soveltaa oman järjen mukaan. En nyt kuitenkaan ihan huonosti ole ennenkään syönyt. Koen tietäväni suunnilleen mitä voi korvata milläkin.

Kasviksia ei mun mielestä ohjelmassa ole tarpeeksi. En tiedä onko pahasta syödä "liikaa" kasviksia? Näin aion mahdollisesti joka tapauksessa tehdä.

Mietin näitä omia soveltamisiani silti kauhulla, mitä jos mokaan itse koko dieetin ja tuo vatsamakkara ei katoa mihinkään, allit edelleen roikkuu ja selässä ei ole yhtään lisää lihasta joulukuussa? Onko mun kropasta tosiaan tähän? Pystynkö mä noudattaan tätä ohjelmaa? Oma kroppa on ollut tässä kuosissa jo niin kauan vaikka välillä olenkin yrittänyt treenata salitreeniä paljon ja syödä hyvin. Ehkä silloin on kuitenkin puuttunut tavoitteellisuus ja yhteensopivat treeni- ja ruokaohjeet, mitkä nyt on kunnossa. Aarrgghh, mä olen niin malttamaton, että haluaisin jo nähdä tulevaisuuteen, että miltä mun kroppa näyttää 10 viikon päästä!!

Treenit on ainakin tosi hyviä! Niistä ei voi jäädä kiinni. Olen ehtinyt tehdä jo kolme neljästä varsinaisesta nelijakoisesta treenistä. Aloitin siis treenien suhteen heti lauanataina. Aikaa mulla on mennyt vain puoli tuntia per treeni. Itse aion varmaankin tehdä tuon lisäksi vielä kotitreenin tai kahvakuulatreenin, eli lihaskuntoa tulisi harjoitettua 5 kertaa viikossa. Silti aion myös juosta kerran viikossa ja käydä sählyssä kerran viikossa. Mahdollisuuksien ja perjantai-illan jaksamisen mukaan vielä BodyBalancessa.

Semmoisia suunnitelmia ja ajatuksia tässä vaiheessa! En malta odottaa, että projekti etenee! Toivon tosiaan, että tulokset alkais näkyä peilissä pian!! Huolestuttaa, että mitä jos oon nyt kauhea tsemppi päällä ja sitten mitään ei tapahdukaan!? Toivottavasti huoleni on aiheetonta, onhan tätä ohjelmaa olleet kuitenkin ammattilaiset tekemässä! :) Mun tehtävänä on vain noudattaa ohjeita.

Laitanpa tähän loppuun vielä Pinterestistä napattuja aiheeseen sopivia motivaatiokuvia. Toivottavasti nämä antaa tsemppiä muillekin Liteläisille! :)


Tänään se alkoikin, jihuu!

Oliskohan nyt tämä Pysäyttämätön -vaihe jo päällä!? :)

That's simple!

Edellisten lisäksi vaatii myös pikkuisen itsekuria...


Niin kauan mennään, että voi olla ylpeä ittestään!

Näillä mennään! :) Onko muilla jotain kauhukuvia tai pelkoja projektin onnistumisen suhteen vai oletteko kaikki ihan itsevarmoilla fiiliksillä?

- Tiina -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti