torstai 31. lokakuuta 2013

Viikon kuulumisia ja mietteitä elämästä

Viikko on kulunut hektisissä merkeissä. Työkiireiden vuoksi olen ollut töissä aamu kasista puoli kuuteen maanantaina ja keskiviikkona. Näinä päivinä lisäksi suoraan töistä salille, joten kotona olen ollut suunnilleen puoli kasin aikaan. Tiistaina kävin kampaajalla ja lähdin aikaisemmin töistä. Tai itseasiassa taisin tehdä oikean työaikani mittaisen työpäivän eli toisin sanoen tiistaina oli päivä jolloin ei kertynyt ylitöitä. Kampaajalla meni kuitenkin pidempään kuin ajattelin, joten silloinkin olin  kotona seitsemältä.Tänään lähdin töistä aikaisemmin, menin taas vyöhyketerapiaan. Kotona olin jo viideltä. Ihmettelin hetken, että mitä ihmiset tekevät kotona jos ovat niin aikaisin kotona? Vyöhyketerapian jälkeen ei saa tehdä mitään rankkaa, joten sähly jäi väliin tältä päivältä, kuten muutkin kuntoilut. Kieltäydyn kuitenkaan avaamasta telkkaria ja jähmettymästä sohvalle, ennen illan Idols-lähetystä :)
 
Elämä on usein niin hektistä, että unohdamme itsemme tässä oravanpyörässä. Unohdamme asiat, jotka ovat meille tärkeitä. On helppoa juosta pää kolmantena jalkana päivästä, kuukaudesta ja vuodesta toiseen ilman, että pysähdymme miettimään elämäämme. Elänkö sellaista elämää jossa olen onnellinen? Onko tämä elämä sellaista mistä haaveilin? Mitä haluan tulevaisuudelta? Mitkä asiat saavat minut voimaan hyvin? Voinko hyvin nyt? Mikä elämässä on tärkeää? Onko ympärilläsi ihmisiä joiden seurassa sinun on hyvä olla? Mitä voin tehdä lisätäkseni hyvinvointiani, onnellisuuttani, terveyttäni?
 
Näitä asioita alkaa usein puntaroimaan vasta jossain kriisitilanteessa, parisuhdeongelmien, burn outin tai vaikkapa sairastumisen myötä. Mitä jos yrittäisit tänään miettiä miten voit itse vaikuttaa oman elämäsi suuntaan?
 
Omalta osaltani voin sanoa eläväni tällä hetkellä todella onnellista elämää. Sellaista mistä kauan haaveilin. Rohkeus seurata oman sydämen ääntä, uskallus irtautua negatiivista energiaa elämään tuovista asioista ja usko siihen, että elämällä on meille kaikille tarjolla positiivisia asioita, kunhan tavoittelemme niitä.
 
Kun elämässä on perusasiat kunnossa, yritän keskittyä lisäämään omaa fyysistä ja henkistä hyvinvointiani. Liikunta, oikea ravinto, riittävä lepo, ne antavat minulle energiaa jaksaa päivästä toiseen ja pitävät minut terveenä ja kunnossa. Henkiseen hyvinvointiinkin nuo kaikki vaikuttavat, mutta matkustaminen on minulle keino saada irtautua arjesta, kiireestä, stressistä. Mulla on ikuinen kaukokaipuu ja tunnen eläväni enemmän täysillä siitä hetkestä kun astun lentokoneeseen ja lähden matkalle. Ihanaa, puolitoista kuukautta enää jäljellä tulevaan reissuun! Ajatus matkasta tuo minulle paljon voimaa ja energiaa tähän syksyyn!
 
Mulla sielu lepää pelkästään jo tästä kuvasta.
Ja mä pääsen pian tuonne ajamaan tuota tietä! :)

Tai siis istumaan kyydissä ja keskittymään maisemiin!
Kuva: Pinterest
Vyöhyketerapia auttaa minua rentoutumaan, irtautumaan arjen keskeltä arjen keskellä. Sen ajan keskityn itseeni, kehooni, tuntemuksiini, henkisiin ja fyysisiin. Saan vinkkejä kuinka voida paremmin. Mahani on ollut koko viikon kauheassa käymistilassa ja löysimme tähän jotain keinoja. Kumina, fenkoli ja inkivääri ovat nyt salaiset aseeni kohti parempaa oloa!

Siis voi elämä!! Mä kirjoitin tähän  alle vaikka kuinka pitkät tekstit vielä. Aluksi mulla oli ongelmia kuvien kanssa,  ne tuli tähän väärin päin vaikka on koneelle tallennettuna ihan oikein. Sitten aina tallensin ja lopulta julkaisin. Niin eipä ne tallennukset olleet menneet läpi eikä julkaisukaan onnistunut! Edelliseen kappaleeseen asti sentään teksit säilyi! Välillä mä yhtään ymmärrä tätä Bloggeria ja hermo menee! Yritä tässä nyt keskittyä voimaan hyvin, kun menee hyvä kirjoitusaika ihan hukkaan!!!

Laitan tähän sitten lyhyesti... Nämä kuvat sain sentään tulemaan oikein päin!

Eilen oli hauistreeni. Tämä liike on ehdottomasti mun top 3 -liikkeistä koko ohjelmassa! Mulla tuli vaan kesken treenin (ei tämän liikkeen aikana) suonenveto kämmenen päälle! Painot ihan tippui maahan. Onneksi se meni ohi, koska päätin, että mähän en treeniäni jätä kesken!

 
 
Mun nilkka koki ihmeparantumisen ja oli tiistaina kunnossa. Maanantaina otin jalkakylvyn, johon laitoin hevosille saamaani magnesiumia (sain sen magnesiumin, en olisi itse keksinyt tuollaista!). Tämän jälkeen jalka oli kunnossa. Tosi outoa, mutta mahtijuttu, että nilkka on kunnossa!

Tänä aamuna päätin sitten juhlistaa nilkan ihmeparantumista aamuaerobisella. Nousin ylös 5:55 ja ulkona olin vartin yli kuusi. Niin siistiä! Aamulenkillä kroppa, mieli ja aivot herää uuteen päivään mukavasti. Mitenköhän sitä on koskaan voinut olla ilman aamuaerobisia!! Kysyn vaan! Nimim. entinen aamun ikuinen torkuttaja.

 
 
 
Laitetaan nyt vielä tämän syksyn outfitti. Mä niin tykkään tästä mun H&M:n takista ja tuosta huivista! Ostin sen viime syksynä Jordaniasta, aito palestiinalaishuivi. Se on niin iso ja lämmin, että sen sisälle on ihana käpertyä.
 

 
 Jepu. Nyt Idolssia katsomaan!

Onnellista ja hyvinvoivaa syksyä kaikille!! :)

- Tiina -
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti