torstai 17. lokakuuta 2013

Kummallinen päivä

Tänään oli hämmentävä päivä.

Olen muutaman viikon stressannut tänä päivänä pitämääni elämäni ensimmäistä luentoa. Pidin luennon yliopiston SAP-kurssilla oman työpaikkana taloushallinnosta, omasta työstäni ja SAP:n käytöstä työpaikallamme. Olen tosi kova jännittäjä, vaikka kukaan ei sitä uskokaan kun olen kuitenkin samalla aika puhelias ja rohkeakin. Ennen luentoa yritin hengitellä syvään ja nollasta aivojani jännitykseltä. Hyvinhän se luento tietenkin meni, vaikka ei mikään yleisöryntäys ollutkaan. Jos tutkinto-opiskelijoille sanoo, että ei ole pakollinen luento, niin moniko tulee paikalle? Alle kymmenen kuulijaa taisi olla paikalle. Vaikuttivat kuitenkin hyvin kiinnostuneilta, että ehkä kuulijakunnan laatu korvasi määrän :)
 
Ennen luentoa pelotti ja jänniti ihan sikana!

Loppu hyvin, kaikki hyvin!

Töistä lähdin jo puoli viiden jälkeen ja ajattelin, että olen kotona harvinaislaatuisesti jo klo 17 eikä ole mitään tekemistä! Paitsi mitä nyt yksi tentti tulossa lauantaina... Just sain kyllä tietää, että sain talousmatikan tentistä vitosen, niin en tällä tulevalla jaksa stressata.

Tänään oli myös ensimmäinen päivä kun päätin alkaa kulkemaan jälleen työmatkat bussilla. VIRHE!!! Taikasana: koulujen loma-ajat! Viimeinen bussi lähti työpaikan edestä klo 15!!!! Siis miettikää. Jos koululaiset on lomalla, bussilla kulkee vain työssäkäyvät. Vaasan paikallisliikenne siis huolehtii siitä, ettei kukaan sitten kulje bussilla kun kenen työt loppuu klo 15?? Seisoin bussipysäkillä parin muun tyypin kanssa 15 minuuttia jäässä ennen kuin tajusin tuon taikasanan. Tyypit ei meinanneet uskoa mua, niin oli vielä pakko googlettaa netistä, että poikkeusaikataulu on voimassa koulujen syyslomapäivinä 17.-21.10. Great. Mä jotenkin vielä hyväksynyt tuon aikataulun kesällä ja joulun aikaan. Mutta kuka lapseton ihminen edes tietää milloin on koulujen syysloma!?!!??? Kun bussipysäkin aikatauluissakin mainitaan vain, että ei koulujen loma-aikana, mutta ei kerrota milloin ne on. Mä raivostuin tästä niin lujaa, että tekis mieli kirjoittaa lehteen pari valittua sanaa.

Lopulta mies tuli hakemaan mua kotiin ja kotona olinkin lopulta vasta lähempänä puolta kuutta. Olisin ehtinyt olla töissäkin puoli tuntia pidempään, mutta se aika menikin odotteluun... Tällaiset ajantuhlaukset suututtaa mua.

Ehkä mulla alkaa verisuoni katketa päästä jo tästä liikkumattomuudestakin. Viikon salitreenit tein ma ja ti ja vasta la ja su loput. Aerobisia en tee tällä viikolla ollenkaan. Mulla nimittäin meni nivelsiteet oikeasta nilkasta maanantain pohjetreenissä. Mulla on on ihanat ulospäin kääntyvät nilkat kun nousen varpailleni. Syy siihen miksi en käytä korkkareita :) sain kiellon pohkeiden treenaamiseen ja tulehduskipulääkkeitä ensiapuun. Paitsi, että unohdin käydä ostamassa niitä.

Keskiviikkona olin fysioterapiassa jumittuneen hartian takia ja samalla sain diagnoosin nilkalle. Fysioterapeutti skannasi mut siinä puoli alastomana päästä varpaisiin: polvet kääntyy sisään päin, lonkat eri korkeudella (mulla on vasen jalka muutaman millin pidempi kuin toinen) ja selässä tavallista voimakkaampi notko alaselän yläosassa... Olihan sitä siinä kuultavaa :D joo, mun fysiikka ei tosiaan ole täydellisimmästä muotista valettu.

Hartia taas... Mulla on siellä sisällä joku kalvo (?) tms jumissa. Selkäranka toimii normaalisti, ongelma on vain vasemmassa hartiassa. Ylin kylkiluu oli myös jumissa. Kaulan alueelle on kertynyt nestettä ja fysioterapeutti yritti hieromalla saada sen alueen aineenvaihduntaa liikkeelle. Lisäksi sain keppijumppaohjeet pari kertaa päivässä tehtäväksi ja kolmesti päivässä pitäisi työntää kättä ja ohimoa yhteen ilman, että pää liikkuu.

Näiden lisäksi kun muistaisi vielä kaikki vyöhyketerapeutin antamat ohjeet. Ensi viikolla mulla on hieronta keskiviikkona ja vyöhyketerapia perjantaina. Jos pikkuhiljaa alkaisi saamaan kroppaa kuntoon näillä hoidoilla. Perjantaina mulle laitetaankin sitten akupunktioneuloja hartian ja niskan alueelle. Fysioterapeuttikin suositteli akupunktiota. Fysioterapiaan mulla on seuraava aika kolmen viikon päästä.

Nälkäkin on koko ajan. Kauheeta kun syö välipalaa ja jää kauhea nälkä ja vasta kolmen tunnin päästä on seuraava ruoka-aika.

Kohta saankin ottaa bataatti-jauheliha-kasvisvuoan uunista ja tappaa tämän kiljuvan nälän :)
 






Tää ruoka oli muuten ihan huippua! :) Meni välittömästi mun top 10 listalle ja teen kyllä uudestaankin. Uusia ruokamiksauksia on kiva kokeilla!
- Tiina -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti