torstai 24. lokakuuta 2013

Kumpi voittaa: rauta vai minä?

Tänä aamuna oli pakko mennä salille viikon aikatauluongelmien takia. Ajattelin lähteä aamulla 6:30 bussilla. Illalla pakkasin kaikki päivän eväät ja sali- ja suihkukamat valmiiksi, että aamulla vain tarttis pestä hampaat, pukea ja lähteä. Ajattelin kuitenkin vielä tarkistaa, onko sellaista olemassa kuin puoliseiskan bussi. No ei sitä sitten ole. Kiitos Vaasan paikallisliikenne. Bussi kulkee klo 6:00 ja vasta 7:00 alkaen puolen tunnin välein. Menin ihan paniikkiin, että apua mitäs nyt! Huusin yläkertaan nukkuvalle miehelle, että apua mitä mä nyt teen, miten mä pääsen salille!?! Mun rakas mieheni nousi ylös ja laittoi itsensä nopeasti työkuntoon, että pääsi heittään mua salille. <3


Illalla keitetty kaurapuuro+kaneli ja rahka+puolukat pakattu valmiiksi!

 
Ennen salia söin  banaanin ja join pakuriteetä johon lisäsin kookosöljyä. Kuulin nimittäin, että kookosöljy tuo hyvää lisäenergiaa treeneihin, eli toimii hyvin latausjuomana. Ja pakuritee kookosöljyn kanssa on NIIIIN HYVÄÄ!!! :)
 
Tänään totesin, että taas on yksi syy pysyä nykyisessä työpaikassa, nimittäin se, että työpaikka on salin vieressä. Kuinka kätevää kun ei oo tiukkaa aikataulua salille menemisen kanssa niin kävin heittämässä aamuseiskalta päivän eväät työpaikan jääkaappiin. Ekat tyypit tuli töihin ja mä vasta lähdin salille :)


Treenioutfit of the day :D

Aamulla salilla oli hiljaista. Ei montaakaan ihmistä mun lisäksi. Spinningsali tosin oli ihan täynnä! Crosstrainer-salissa sen sijaan ei ollut ketään. Yleensä iltaisin klo 17-20 aikaan nämä crossarit on melkein kaikki varattuja. Nyt ei ketään! Taas hyvä syy käydä aamuisin, saa treenata rauhassa! :)
Crossarisali just for me! Minkä valitsis?
Jossei tällä herää niin ei millään!
Oli pakko ottaa kuviakin salilla treenisarjojen välissä ihan siitä ilosta, että kerrankin kehtas ottaa kuvia! :D
 
Vuorossa oli selkä-takareisi. Liten FB-ryhmässä sanoin vielä pari päivää sitten, että se on ehkä tylsin näistä ohjelmista. Äh, eikä ole! Otan sanani takaisin. Tänään se oli niin hyvä. Paras treenifiilis aikoihin. Ehkä se johtui siitä, että sai rauhassa treenailla ja laitteet/painot oli vapaana just silloin kun mä halusin niitä käyttää.

Crossfit-salikin oli tyhjä, jee voi ottaa kuvia! :)
 
Treeni sujui ihan sairrraan hyvin! Mulla oli niin paljon energiaa ja lisäboostia sain siitä, että tuntuu, että joka treeni on edellistä parempi ja painot sen kun kasvaa!! En muista oonko ennen tehnyt kulmasoutua pelkällä 20 kg tangolla, vai kuitenkin peräti 30 kg:lla, mutta tänään vasta 40 kg:ssa tuli raja vastaan! Missähän se raja menee ensi viikolla? Tai Liten lopussa? :) Mä olin niin happy!



 
Tästä lähdetään tekemään kulmasoutuja:
20 kg tanko + vitosen kiekot päissä

Pakko lisätä vielä 2,5 kg painot päihin,
edellinen ei tuntunu missään!
Eikä sekään vielä riittänyt.
40 kg oli kuitenkin tänään mun raja!
Samoilla painoilla tein myös sjmv:t.


Jalkaprässissä lähdin kans lisäämään rohkeasti painoja. 50kg per jalka ei tuntutkaan enää missään. Lisäsin vielä 10 kg, eli 60 kg:lla tein yhden jalan jalkaprässiä. Ei huonno! ;)
Yhden jalan jalkaprässissä raja? löytyi 60 kg kohdalta.

I'll be working on that ass!
Treeni oli niin huippu! Mä olin koko päivän ihan fiilareissa mun treenistä. Treenin jälkeen hyvä kun pääsin kävelemään salin portaat yläkertaan naisten pukkariin. Heti välittömästi treenin jälkeen söin banskun ja protskujuomaa, niin johan alkoi helpottaa. Meillä oli protskut loppu kotoa, niin ostin salilta Fastin Recovery & Protein smoothiejuoman mansikan makuisena. Se oli tosi hyvää ja 500 ml pullo sisälsi 55g protskua. Luonnollisesti en juonut koko pulloa kerralla! :D

Sitten töihin ja varsinaiselle aamupalalle. Voi että maistui puuro/rahka/puolukkamössö hyvältä! Ensin vähän taas hävetti sekoilla kylmää puuroa, rahkaa ja puolukoita keskenään ja heittää mikroon ja syödä se jätti-iso setti kaikkien työkavereitten seurassa. Kukaan ei hämmästellyt mun aamupalan kokoa (taisin syödä aika vauhdilla ;) ) mutta joku sanoi, että ihanan ravitsevan näköinen aamupala. Niinpä!!!

Kohta vielä sähläilemään! :) Toivottavasti mun nilkka ei pahastu siitä! Se on nyt Buranan voimalla pysynyt kivuttomana.

Niin juu, ja kyllä mä päätin, että mä voitan raudan! Ja joka kerta aion voittaa raudan isommin! :)

- Tiina -

4 kommenttia:

  1. Mahtavaa! Sulla on kyllä mahtava tsemppi päällä. Munki pitäis löytää jostain innostus käydä säännöllisesti salilla. Tällä hetkellä kahvakuulailen kotona, mut tuntuu et se ei riitä, jos haluaa kehittyä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tsemppi on tosiaan kova!! :) Motivaatio on tosi korkeella tällä hetkellä. Lisätsemppiä saa kun tuloksia alkaa näkyä!
      Kahvakuulakin on hyvä! Jatka vaan! Voisit kokeilla hankkia painavamman kuulan isoilla lihasryhmillä tehtäviä liikkeitä varten? Hyviä ohjelmiakin varmasti löytyy netistä.
      Mulle itelle salilla käyminen on kuitenkin ihan ehdoton. Parhaat tulokset saa aikaan säännöllisellä ja tavoitteellisella salitreenillä!
      Tsempit innostuksen löytymiseen!

      Poista
  2. Ostin just 12 kilon kuulan ja se tuntuu kyllä sopivan painavalta ainakin joihinkin liikkeisiin. Ehkä jossain vaiheessa pitäis hankkia 16 kiloinen. Tuntuu vaan et tietyt liikkeet saa tehtyä tehokkaammin salilla raskaammilla painoilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvähyvä! Tuo on jo hyvä alku! :) Salilla saa tosiaan helpommin sen treenifiiliksen kattoon ja painot nousee!
      Intoa ja iloa kuitenkin kotitreeneihinkin! :)

      Poista