perjantai 18. lokakuuta 2013

Dieetillä olo melkein jo unohtuu

Ajattelin kirjoittaa tänne tällaisen päivän hopinä-kirjoituksen, vaikka mulla ei ole mitään järkevää sanottavaa. Kohta kolme viikkoa olen mennyt jo FitFarmin Liten ohjeilla ja homma alkaa tuntua jo ihan rutiinilta.
 
Nilkka on edelleen kipeänä maanantain loukkaantumisesta. Ääh, kroppa hinkuu aerobisille, mutta pakko antaa nilkan toipua! Tältä viikolta puuttuvat salitreenit teen huomenna ja ylihuomenna. Tuntuu, ettei edes ole millään salitreeni-"dieetillä" kun urheilua on tullut tällä viikolla vähemmän kuin koko vuoden aikaisempina viikkoina.
 
Lisäksi ohjeiden mukaan syöminen on jo niin rutiinia, eikä tuota mitään vaikeuksia kehitellä uusia ruokia ruokavalion puitteissa. Syömistäkään ei siis tarvitse enää sen enempää ajatella. Tänään jo melkein unohdin olevani millään dieetillä ja meinasin ehdottaa lähteväni työkaverin kanssa lounaalle syömään joko uuniperunaa kinkkutäytteellä tai uunilohta tartar-kastikkeella. Jääkaapissa oleva broilerinlihapulla-riisipöperö kuitenkin sai mut jäämään lounaalle työpaikan kahvihuoneeseen.
 
Koskahan mä repsahdan ihan huomaamatta? Apuva!
 
Vaa'alla käyn joka aamu, vaikka siinä ei sinänsä ole mitään järkeä. Mulla on paino tippunut tässä vajaassa kolmessa viikossa 2 kg. Painonlasku on pysähtynyt tällä viikolla kun aerobisia en ole harrastanut. Tuntuu paljon läskimmältä ololta kuin vaa'an mukaan näyttää. Tai ei ehkä :) Mutta hämmästyin tänä aamuna, kun 2 päivää on mennyt täysin liikuntaa harrastamatta, ja eilen söin jopa ylimääräisen banaanin :D Paino silti pysyttelee n. 58,5 kg:ssa. Keväällä painon suklaan syömisen seurauksena enimmilläni 62,4 kg. Silloin ei ollut hyvä olo!
 
Nälkä mulla kyllä on koko ajan. Syön kolmen tunnin välein. Aamupala on runsas, ja nyt olen löytänyt itselleni maistuvimman mixin aamupalavaihtoehdoista. Sekoitan kaurapuuroon vähän rahkaa ja loput aamupalan proteiinit laitan puuron sekaan, mansikan makuista heraprotskua. Mansikkapuuroa ja vielä mustikoita, karpaloita ja puolukoita sekaan :) Lisäksi olen siirtänyt lounaalla sallitut öljyt kookosöljyn muotoon aamupuuron sekaan. Ihan parasta!!! Olispa taas aamu ;)
 
En ole näköjään yhtään kuvaa vielä aamupalasta ottanut, aina on aamulla niin kiire ja kauhea nälkä ettei kuvaaminen käy mielessäkään.
 
Kun selviän aamiaisem aiheuttamasta ähkystä, niin  sen jälkeen odottelenkin joka ikistä ateriaa nälissäni kuin kuuta nousevaa. Tässä on selvästikin mulle yks ateria liian vähän. Syön kolmen-neljän tunnin välein, esimerkiksi tämän päivän ruokailut menee näin:
 
7:00 Aamupala
10:00 Välipala
13:00 Lounas
17:00 Päivällinen
20-21:00 Iltapala
 
Tarvitsisin vielä ihan iltamyöhään (meen kuitenkin näin perjantainakin nukkumaan ihan viimeistään klo 24) vielä yhden aterian, vaikka smoothien tms. Työpäivän aikana en missään nimessä voi venyttää neljään tuntiin noita ateriavälejä, (välipala-lounas) kuolisin nälkään siinä välissä! :D
 
Haluan kuitenkin sanoa kaikille, että kyllä tässä ruokaa saa syödä! Toisten mielestä ruokaa taas on todella paljon ja aiemmin ovat syöneet paljon  vähemmän kuin nyt. Mä oon kyllä syönyt enemmän! Kuulin jostain, että hiilihydraattien lisääminen ruokavalioon aiheuttaisi alkuun tällaisen nälän tunteen, kun kroppa ei ole tottunut, mutta tasaantuu kuulemma myöhemmin. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta toivotaan, että johtuu tästä ja nälän tunne alkaisi tasaantua jossain vaiheessa. En mä tätä ennen mitenkään karpannut ole, mutta paljon vähemmillä hiilareilla olen kuitenkin mennyt.
 
Pakko yrittää pitää tavoite mielessä. Ehkä tämä on jotain treenivapaitten päivien ahdistusta kaikesta. Eilen ajattelin, että eihän se mitään haittaisi, jos tekisin vaikka sitä ihanaa banaani-avocado-raakakaakaojauhe-agavesiirappi suklaaherkkua. Haittaisko? En minä tiedä, mutta jätän testaamatta. Ehkä maltan odottaa vielä viikon vapaasyöntipäivään.
 
Sekin mua vielä mietityttää. Tarvinko mä sitä? Kai mä tarvin, senhän on tarkoitus olla hiilarinsyöntipäivä ja laittaa aineenvaihdunta kunnolla liikkeelle. Mitä jos se syöminen jääkin päälle???
 
Mä selvästikin tarvitsen hyviä motivaatiokuvia tähän alle.
 
Tämän kun pitää mielessä voi jatkaa dieettiä hyvillä mielin...
 
 
 
 
 
 
Kuvat We heart it.
 
Näiden kuvien innoittamana päätän siis hyvillä mielin jatkaa tätä vaan samaan malliin... Vaikka nyt en olekaan niin paljon päässyt urheilemaan niin syömiset menee kuitenkin ohjeiden mukaan. Paitsi mitä nyt niitä ylimääräisiä banaaneja olen muutaman ottanut! :D Mutta muuten en ole lipsunut yhtään. Paitsi lohta olen syönyt myös pari kertaa, rasvainen kalahan ei tähän kuulu. Mutta kyllä 100g lohta vaan on pieni pala, eihän sillä lähtenyt edes nälkä ;)
 
Nyt alkaakin tulla seuraavan aterian aika ja loppuilta meneekin huomiseen tenttiin lukiessa. Tentin jälkeen salille, JIPPII!!!
 
Ihanaa perjantaita! Kuinka moni aikoo katsoa Vain elämää? Huippujakso varmaan tulossa!
 
- Tiina -
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti