tiistai 5. marraskuuta 2013

Viidennen Lite-viikon treenit

Voikohan näin tiistaina vielä palata vellomaan viime viikossa? Tässä joka tapauksessa tulee rapsaa viime viikon treeneistä.
 
Viime viikolla tein kaikki neljä salitreeniä. Mun treeniviikko alkaa aina jalkapäivällä. Se on virallisesti ohjelman kolmas päivä, mutta tein ennen Liten alkua jo lauantaina ja sunnuntaina treenit 1 & 2 niin siksi menen tässä järjestyksessä.
 
Onneks mulla on tämä HeiaHeia! :)
Pysyy perillä omista treeneistä.
 
 
Jalkapäivä on aina jalkapäivä... :) Pari päivää sen jälkeen tuntee tehneensä! Treeniin meni aikaa 1h.
 
Tiistaina pidin treenivapaapäivän. Olin kotona jo viideltä ja ihmettelin, että mitä ihmiset tekee kotona koko illan?! :D En nimittäin ikinä ole kotona noin aikaisin. Yleensä illat menee joko luennoilla, myöhään töissä tai salilla. Mulle on normaalia tulla kotiin klo 19-20 aikaan joten tiistai oli ihan luksusta. Noh, sittenpä kaipailinkin jotain tekemistä niin pyöräytin kolme eri ruokaa valmiiksi. Tehokasta! :D Ei tarvinnut muutamaan päivään kokkailla! :)
 
Keskiviikkona olikin vuorossa rinta-hauis-vatsatreeni. Hauikset on ihan mun lempparit (jos ei joku jo tiedä :) ). Mulla tuli vaan kesken tangolla tehtävän liikkeen kämmenen päälle suonenveto! Mulle tulee suonenvetoja muutenkin tosi harvoin ja tuo oli aika yllättävä! Tanko tippui maahan, mutta hetken odoteltuani se meni onneksi ohi, eikä tarvinnut jättää treeniä kesken. En mä kyllä oliskaan, sisulla ja tahdonvoimalla :D :D Tämänkin treenin tein tunnissa.
 
Torstaina sain lähdettyä pitkästä aikaa aamuaerobiselle. Ahdisti vielä edellisen lauantain vapaasyöntipäivän jäljiltä jäänyt turvotus. Tuntui oikeasti, että tuon  50 min aamuaerobisen jälkeen oikeasti alkoi tulla parempi olo. Ja ihanaahan se oli taas olla ulkona 6:15 :) Torstaina mulla oli iltapäivällä vyöhyketerapia, joten illan sähly jäi väliin.
 
Perjantaina olikin taas selkä-takareisipäivä. Mä niin tykkään tästäkin ohjelmasta! Erityisesti selkäliikkeistä. Aikaa meni 50 min.
 
Jos sitä vielä sais tällaisen selän näillä treeneillä :)
Kuva Pinterest.
 
 
Lauantaina musta tuntui, että eihän tässä oo tullut tällä viikolla tehtyä paljon mitään, kun on ollut kaksi vapaata iltaa. Päätin heti aamusta tehdä pitkän kävelylenkin tyhjällä vatsalla. Oli ihanaa kun sai nukkua pidempään ja olla ulkona kun on jo valoisaa! Teinkin lopulta 8 km lenkin 1 h 15 min. Illalla mentiin vielä salille. Vuorossa oli olkapää-ojentaja-vatsa-treeni, joka saatiin valmiiksi 1h5min ajassa.
 
Sunnuntaina päätin, että kun mun nilkka oli kokenut ihmeparantumisen magnesiumjalkakylvyn avulla, niin mulla ei ole enää mitään tekosyitä olla lähtemättä juoksemaan. Edellisestä kerrasta oli siis kolme viikkoa. Juoksukengät siis jalkaan ja Spotifyt korville. Se oli oikeastaan aika kamalaa koko matka! :D Mun päässä huusi ne kaksi kuuluisaa: piru huusi, että luovuta, tuntuupa inhottavalta, voisit ihan hyvin kävelläkin, tee vain lyhyt lenkki... Enkeli huusi, että hei tsemppiä nainen, hyvin sulla menee, sun jalat jaksaa kyllä, hengität vaan syvemmin niin saat happea paremmin ja tuntuu paremmalta, kyllä sä sen 7-8 km jaksat helposti. Arvaatte varmaan kumpi voitti taistelun mun pään sisällä :) 53 min juoksin 7,7 km. Huh! Ens kerralla tuntuu taas paljon paremmalta. Juoksun jälkeen äkkiä aamupalapuurot naamaan, että palautuminen alkais nopeasti. Nilkka alkoi muuten jomottaa taas uudestaan. Laitoin aamupalan jälkeen jalat taas magnesiumkylpyöljyyn ja sinne se jomotus taas jäi!
 
Juoksun aikana piti miettiä näitä Pinterestin tsemppitekstejä.
Niistä sai voimaa juoksuun!
 
 
Sunnuntaina mentiin vielä salille. Mies ei päässyt eilen eikä tänään salille, niin hänen piti päästä tekemään jalkapäivä sunnuntaina. Mä päätin sitten sillä aikaa tehdä FitFarmin kotitreenin salilla. Olipa se aika tiukka! Tein molemmat liikekombinaatiot 2 kertaa. Aikaa meni puoli tuntia. Tähän päälle tunnin venyttely salilla. Se teki gutaa!
 
Sellainen treeniviikko. Joka viikko mä ajattelen, että nyt vähän kevyempi viikko. Mutta ei sitä malta! No eilen mä pidin ansaitun vapaapäivän viikonlopun treenien jäljiltä. Teki tosi hyvää! Tänään olinkin sitten tekemässä sen viikon ekan treenini, eli jalkapäivän. Jalkaprässi  130 kg... :)
 
Treenaaminen on niin ihanaa!

- Tiina -
 
 
 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti