sunnuntai 23. helmikuuta 2014

Loppuviikko täynnä treeniä ja kokkailua

Viime viikkoina treenaaminen on ollut aika satunnaista kiireiden johdosta. Vihdoinkin kiireet helpottivat, ja treenit jälleen tuovat iloa päiviini. Ehdin myös kokkailla paljon kaikkea joten alkuviikosta ei tarvitse paljon kokkailla.

Loppuviikon treenit näyttivät tältä:

Torstai: Sähly 1h
Perjantai: Kuntosali, selkä-jalkatreeni 1h
Lauantai: Kävely 40 min + BodyBalance 1 h
Sunnuntai: Kävely 40 min + Kuntosali, yläkroppatreeni 35 min + BodyBalance 1h



Ehtihän sitä siis tälle viikkoa treenailla ihan tarpeeksi vaikka alkuviikko oli tosi rankka. Torstaina olin vielä ihan kuoleman väsynyt sählyssä, perjantaina käytiin salilla suoraan töistä ja se vielä meni väsymyksestä huolimatta. Vielä lauantainakin minulla oli käynnistymisvaikeuksia. Kävin heti aamusta kävelyllä, mutta sen jälkeenkään en ollut vielä herännyt siltä päivää. Vasta BodyBalancen, suihkun ja voimasmoothien jälkeen tuntui, että olen taas mukana tässä elämän menossa.

BodyBalancessa vihdoinkin sain kaipaamani rentoutumisen ja pystyin vasta sen jälkeen irrottautumaan työ- ja opiskeluajatuksista. Seuraavana yönä nukuinkin kuin tukki ja tänään sunnuntaina päivä alkoikin jo paljon paremmin.

Aamupäivällä alkoi aurinko pilkottaa pilvien raosta ja ulos oli päästävä. Ulkona olikin kamala tuuli mutta olin silti onnellinen siitä, että lumet alkaa sulaa ja kevät kolkuttelee jo ovella. Ensi lauantaina vaihtuu maaliskuulle! Ulkona oli 4,5 astetta lämmintä ja hyvin tarkeni jo soft shell -takilla. Hyvästi paksut talvikamppeet!! Wuhuu!!


Lenkkipolkuni on jo lumesta ja jäästä sulia, kohta se merikin aukeaa :)

AURINKO!! :)

Illalla käytiin vielä salilla tekemässä pikainen yläkroppatreeni ja BodyBalance vielä siihen päälle. Meinattiin ensin mennä venyttelytunnille, mutta ajattelin, että Balancessakin saa reisiä ja pakaroita venyteltyä tarpeeksi ja muilta osin se on parempi kuin sunnuntai-illan venyttelytunti. Olihan se jälleen kerran ihanaa olla Balancessa, vaikka tunti oli aivan täynnä, eli saliin oli ahtautunut 40 tyyppiä ja kaiken lisäksi kuntosalimme alakerran ilmastointi on huollossa! Hiki valui pahemmin kuin salitreenin aikana! Varsinaista hotjoogaa! Alakerran juoksumattohuoneessakin on niin kuuma, ettei siellä oikeasti voi suunnilleen olla. Toivottavasti saavat pian ilmastoinnin kuntoon.

Olen myös kokkaillut paljon viikonlopun aikana. Olen tehnyt tattarituorepuuroa, granola-mysliä, bataatti-porkkana-paprika-kukkakaalikasvissosekeittoa, porkkanasämpylöitä, vuohenjuustoista linssi-pinaattilaatikkoa ja raakasuklaakakkua. Kahden jälkimmäisen ohjeet yritän kirjoittaa blogiin ensi viikolla.



Päätin muuten rauhoittaa elämääni niin, etten olisi koneella kahta tuntia ennen nukkumaanmenoa. Päivän se päätös kesti, tässä sitä nimittäin taas ollaan vaikka kello lähenee puolta yhtätoista...

- Tiina -

2 kommenttia:

  1. Oi että mä odotan että saan omat treenini taas päiväjärjestykseen mukaan... Voisin ens viikolla käydä edes kävelyillä, sit maaliskuun alussa aukee sali jonne meen ja sit alkaa samalla BootyCamppikin - eiköhän taas tääkin lusmu saa itteensä niskasta kiinni :)
    Mä oon yrittäny rajottaa koneen käyttöä kans, mut ennemmin mä näköjään istun tässä illalla kuin päivällä... Mun pitäs varmaan ottaa munakello käyttöön etten jää jumittamaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On niin mahtavaa kyllä kun saa taas siitä treenaamisesta kiinni! En ollut kävelylläkään ollut pitkään aikaan. Rutiinit on niin parasta, myös (tai erityisesti) treeneissä! Kun säkin saat sitten sen BootyCampin puolesta ekan viikon menemään putkeen treenien osalta, niin sit se taas on ihan rutiinia sen jälkeen! :) Niin siistiä!
      Mä yritän parantaa mun unen laatua, niin siksi pitäis välttää näitä elektronisia laitteita ennen nukkumaan menoa... Ehkä siihenkin oppii ajan myötä! Munakello ois hyvä idis! ;)

      Poista