perjantai 13. joulukuuta 2013

Muutama syy käyttää luonnonkosmetiikkaa

...tai olla käyttämättä  kosmetiikkaa ollenkaan.
 
Mä olen itse meikannut 13-vuotiaasta asti lähes joka päivä. Vasta näin aikuisena olen alkanut olla viikonloppuisin meikkaamatta ollenkaan, kun aika kuluu lähinnä kotona ja salilla. Kosmetiikkaa tulee kuitenkin meikkien lisäksi käytettyä päivittäin, kasvon pesut ja voiteet, shampoot, hiussprayt, saippuat, kynsilakat jne.
 
Kaksi vuotta sitten koin valaistumisen. Olen monesti maininnut tuolloin lukeneeni Noora Shinglerin Marjoja ja Maskaraa -kirjan ja sille tielle jäin. Heräsin kirjan lukemisen myötä siihen mitä kaikkea vahinkoa kosmetiikalla voi saada itselleen ja hormonitoiminnalleen ja jopa jälkikasvulleen saada aikaan. Aloin käyttää luonnonkosmetiikkaa, tosin välillä on tullut kiireisiä ja stressaavia aikoja, jolloin en ole jaksanut ajatella mitään. Mutta pääsääntöisesti kaksi vuotta olen siis ollut tällä valitsemallani tiellä.
 
Kaikki käyttämäni meikit on tällä hetkellä luonnonkosmetiikkaa, deodorantti, kasvonpuhdistus - ja voiteet, hiusten muotoilut, vartalovoiteet. Hajuvettä en käytä nykyään enää ollenkaan, olen vuosien aikana kasvanut herkkänenäiseksi ja tulen voimakkaista hajuista vain huonovointiseksi :) Parempaa on vaikka hyvältä tuoksuvan luonnonkosmetiikkavartalovoiteen (mun lempituoksu on vanilja) käyttäminen jos kaipaa itseensä jotain tuoksua. Muutenkin olen tosiaan vähentänyt meikkaamista ja pidän  meikittömiä päiviä vähintään sunnuntaisin ellei ole mitään erikoista menoa. Käyttämistäni luottoluonnonkosmetiikkatuotteista kirjoitin tässä kirjoituksessa.
 
Törmäsin juuri Facebookissa tähän alla olevaan kuvaan. Siinä on mun mielestä  aika monta syytä olla käyttämättä näitä tavanomaisia kosmetiikkatuotteita.
 
Lähde
 
Haastan kaikkia menemään huomenna paikalliseen ekokauppaan ostamaan itselleen yksi luonnonkosmetiikkatuote jonkun nykyisen tilalle! Onneksi muuten marketeistakin nykyään löytyy hyvät valikoimat luonnonkosmetiikkaa, esim. Prismassa on kokonainen hyllynpääty! :) Sitä kautta vain jouluostosten lomassa! ;)

(mainoslinkki)

Itse tilaan paljon täältä Hyvinvoinnin tavaratalosta. Hyvät valikoimat, edulliset hinnat ja nopeat toimitukset! Nyt vielä saa 169 euron ostokseen 19,90 arvoisen Luomu Supertee-lajitelman kaupan päälle. Jouluostoksille! ;)

 

- Tiina -
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti