perjantai 13. joulukuuta 2013

Flunssa lähti luonnonmukaisilla keinoilla!

Maanantaina iski pahalta vaikuttava flunssa. Viimeinen viikko töissä ennen parin viikon lomaa ja lämpöä, kurkku käheänä ja nenä tukossa. Ei mitään kovin pahaa, mutta kuitenkin tarpeeksi siihen nähden, että mulla ei ole ollut koko viikkona käytännössä ollenkaan vapaa-aikaa. Töiden jälkeen illat on kuluneet opiskelujen parissa ja on vaan ollut pakko jaksaa.
Mä inhoan lääkkeitä yli kaiken. Yritän välttää Buranaa viimeiseen asti. Ne aina takertuu kurkkuunkin ja meinaan tukehtua.
Päätin kuitenkin hoitaa flunssan pois ennen matkaa ja siltä nyt näyttää, että näin on käymässä. Päätin kokeilla kaikki mahdolliset luonnonmukaiset keinot mitä vaan keksin/kuulen/on olemassa.
Joku sanoi, että terva, sauna ja viina, mutta ne  jätin välistä.
Tässä mun teholista:
(osassa tuotteista mainoslinkkejä tai linkkejä muuten vaan tuotteen esittelyyn)
  • Inkivääriteetä runsaasti, eli käytännössä olen pari päivää juonut koko ajan inkiväärijuomaa (blogikirjoitukseni aiheesta tässä )
  • Tyrnimehua - mm. paljon ceetä ja eetä! (voi tilata vaikka täältä )
  • Sitruunaa ja valkosipulia - Sitruuna olis varmaan pitänyt puristaa kunnolla mehuksi  ja sinne sekaan valkosipulia. Mulla ei ole sitruspuristinta, niin paloittelin vain ja murkasin valkosipulia joukkoon - melko karua, mutta tuli kyllä tunne, että jossei tällä lähde niin ei millään!
  • Superfoodeista Reishiä (voi tilata täältä ) ja Macaa (täältä ). Reishi auttaa mm. immuunipuolustuksen tukemiseen ja stressiin. Macalla on positiivinen vaikutus fyysiseen kestävyyteen ja psyykkiseen sietokykyyn.
  • Foreverin Aloe vera -juomaa (tietoa täältä ) tilasin ystävältäni. Eilen vasta sain sen käyttöön mutta katsotaan josko sen säännöllisellä käytöllä tosiaan olisi niin hyviä vaikutuksia mitä olen kuullut!
  • Lisäksi jätin pois sokerin ja maitotuotteet - ne kun heikentävät elimistön immuunipuolustusta. Rahkan sijasta olen nyt syönyt välipalana soijajogurttia ja sen kanssa goji-marjoja (voi tilata täältä )
Mä en nyt laita tähän mitään kuvia, mulla  oli kuva mm. mun inkivääriteestä ja sitruuna-valkosipuli"herkusta" :D Mutta jostain syytä tämä Blogger taas on mua vastaan.

Onko teillä näiden lisäksi luonnonmukaisia vinkkejä millä torjua flunssaa?

- Tiina -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti